čtvrtek 29. ledna 2015

Vysoký krevní tlak I

Zajímavý recept na snížení krevního tlaku ZDE:


Vazodilatační účinky mají následující prostředky. Je třeba vyzkoušet a zvolit ten, který pro Vás bude nejvhodnější.

ČESNEKOVÁ TINKTURA:
Do lahve dáme 50 gramů čerstvě naloupaného česneku, prolisujeme a zalijeme 100 ml čistého 40%  lihu. Necháme 2 týdny odležet. Následně scedíme a užíváme denně 25 kapek před obědem a před večeří.





HLOHOVÁ  TINKTURA:
10g květů zalijeme 100 ml čistého 45% alkoholu a necháme 2 týdny louhovat. Pokud máme k dispozici slabší alkohol, necháme louhovat alespoň 3 týdny. Přecedíme a užíváme 20 kapek (ženy) resp. 40  kapek (muži) denně před obědem, před večeří a podle potřeby i před spaním.

Bylinný čaj na sníženího krevního tlaku: ANTITLAK  

S obsahem : Hlohu, Srdečníku a Bukvice lékařské - Snižuje krevní tlak a současně i celkově zklidňuje srdeční stres a působí  pozitivně na srdce a velké cévy.   Je možné zakoupit zde:
Balení 100 g za 99,-Kč


Bylinky, které snižují krevní tlak:

Petržel

Rýže,

Řebříček

středa 28. ledna 2015

Cholesterol - I

Bylinky pozivně ovlivňující hladinu cholesterolu v krvi:

ČESNEK
RÝŽE
ČERVENÁ ŘEPA
SOJA

Pro celkové snížení "škodlivého" cholesterolu v krvi je třeba komplexního působení více faktorů.
Obecně je známo, že by se neměly nadměrně konzumovat potraviny s vysokým obsahem cholesterolu a nasycených mastných kyselin. Vysoká hladina cholesterolu je obvykle způsobená sníženou schopností organismu, cholesterol jak přijatý, tak vlastním tělem vyrobený, metabolizovat. Takže krom úpravy životosprávy, je důležité i obecně podpořit metabolismus. Pomáhá pravidelná konzumace malých porcí, pohyb, konzumace Omega - 3 mastných kyselin a samozřejmě byliny na podporu látkové výměny. Jako je například Pýr, Smetanka lékařská, Dvouzubec, Čubet benedikt, Tužebník jilmový a další.
Bylinná směs Metabolik značky Ex Herbis, tyto léčivky obsahuje ve vhodném poměru. Pokud k této směsi přidáme nať Artyčoku ( pouze za předpokladu, že jsme schopni se vyrovnat s jeho vemi hořkou chutí ) nebo nať Čekanky a budeme, k upravené životosprávě, popíjet alespoň jednou denně, můžeme se po čase dočkat zajímavého snížení "škodlivého" cholesterolu.
Důležité je i omezení příjímaných cukrů včetně jejich složitých verzí t.j. škrobů, minimalizace stresu, vynechání tvrdého alkoholu .
V souvislosti s cholesterolem stojí za zmínku i hodnota tzv. Triglyceridů , jejich zvýšená hodnota je možná ještě nebezpečnější než "populární" cholesterol. Zatěžuje totiž nadměrně slinivku což je orgán nejen životně důležitý, ale hlavně velmi těžko léčitelný. Její zánět může mít i fatální následky a i "pouze" podrážděná slinivka, může přivodit postiženému horké chvilky.

čtvrtek 22. ledna 2015

Špenát – není jen pro Pepka námořníka


Špenát pochází z oblasti Íránu a Afganistánu, kde byl nejspíš vyšlechtěn ze svého planě rostoucího předka. Do Evropy doputoval se Španěly a postupem doby získal na  oblibě, díky své originální chuti a vysoké výživné hodnotě.

Různé odrůdy špenátu se ve svém použití příliš neliší. Lze ho konzumovat jak v syrovém stavu, tak různě tepelně upravený. V každém případě je zeleninou, která by neměla chybět v našem jídelníčku, obsahuje velice cenné látky, množství důležitých vitaminů a minerálů nezbytných pro naše zdraví.

Pokud chceme mít špenát, který konzumujeme pod kontrolou, je nejlepší si ho vypěstovat podle tzv. BIO pravidel. Není to extra zvlášť náročné. Vyžaduje dobře hnojenou mírně zásaditou půdu a přiměřenou zálivku. Můžeme ho sázet prakticky po celý rok, buď brzy z jara, chceme-li sklizeň v létě, nebo koncem léta, abychom se z čerstvých vitamínů mohli radovat na podzim. Špenáty podle odrůdy vyrostou za 37 - 70 dní. Lístky se musí trhat ještě před rozkvětem.